Obchodní Podmínky - Spirit Spreje

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky společnosti Strima Czech s.r.o.
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetových obchodech provozovaných společností Strima Czech s.r.o. od 1.1.2016.

Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je společnost Strima Czech s.r.o., se sídlem Řípská 1407/2b, 627 00 Brno, IČ: 26313685, zapsané v obchodním rejstříku v oddíle C., vložka 43272 u rejstříkového soudu v Brně a kupujícího (zákazník, spotřebitel).

Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (zákonem č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů, dále též jen "občanský zákoník") a zákonem o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů, dále též jen "zákon o ochraně spotřebitele"). Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem, nicméně v tomto případě se neuplatní ustanovení o spotřebitelských smlouvách, která je obsažena zejména v § 1810 a násl. občanského zákoníku, jakož i v dalších předpisech na ochranu spotřebitele.

Pokud je zákazníkem jiný než český státní příslušník či korporace se sídlem nikoliv na území České republiky, uzavřením kupní smlouvy zákazník (spotřebitel) výslovně souhlasí s volbou českého práva jako práva rozhodného dle Nařízení Evropského parlamentu a rady EU č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy.

Vymezení pojmů

Spotřebitelská smlouva je smlouva kupní, smlouva o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel v postavení podnikatele.

Prodávající (nebo též "dodavatel") je obchodní společnost Strima Czech s.r.o., se sídlem Řípská 1407/2b, 627 00 Brno; IČ: 26313685, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Brně, oddíl C., vložka 43272. Strima Czech s.r.o. je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.

Zákazníkem našeho internetového obchodu je kupující. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem a kupující, který spotřebitelem není.

Kupující spotřebitel nebo jen spotřebitel je člověk, který při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

Ustanovení pro kupujícího, který není v pozici spotřebitele:

Kupující, který není spotřebitel, je podnikatel, který nakupuje výrobky či užívá služby za účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami. Tento kupující se řídí obchodními podmínkami v rozsahu, které se ho týkají a občanským zákoníkem. Pro kupujícího, který není spotřebitel, najdete obchodní podmínky, záruční podmínky a způsob řešení reklamace zde: reklamace pro podnikatele. Pro podnikatele (dealery) se nevztahují bonusy, VIP club, slevy na dopravném, doprava zdarma atd.

Kupní smlouva

Prodávající je oprávněný odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží dohodnutého v kupní smlouvě přerušil výrobu anebo vykonal tak závažné změny, které znemožnily realizaci splnění povinností prodávajícího vyplývajících z kupní smlouvy, anebo z důvodů vyšší moci.

Důležité: Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží dodavatelem na stránky, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím - spotřebitelem a přijetím objednávky dodavatelem.

Dle novely zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty nelze od 1. 1. 2013 měnit údaje v již vystaveném daňovém dokladu (faktura). Údaje v daňovém dokladu (faktura) je možné měnit jen v případě, kdy zákazník zboží ještě nepřijal a nezaplatil.

Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky pouze se souhlasem prodávajícího.

Práva z vadného plnění

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku).

Práva z vadného plnění ve vztahu ke spotřebiteli:

Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal:

  • odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem,
  • je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil,
  • je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci,
  • je vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá,
  • množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu.
Pozor: Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na barevné provedení věci, nebo odvolávání se na to, že barevné provedení výrobku je jiné na monitoru, než ve skutečnosti, protože každý monitor zcela mění barvu výrobku a barva výrobku nemá vliv na funkčnost výrobku.

Smluvní záruka za jakost zboží

Prodávající může prohlásit, že na zboží poskytuje záruku, tedy že kupujícího uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění, zejména tím, že mu vrátí kupní cenu, vymění věc nebo ji opraví anebo v této souvislosti poskytne službu, nebude-li mít věc vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce.

V případě prodeje zboží spotřebiteli musí prodávající vydat kupujícímu nejpozději při převzetí věci potvrzení o záruce za jakost (záruční list) v textové podobě.

Přeprava a dodání zboží

1. Způsob dodání zboží

Způsob dodání zboží určuje kupující v objednávce svým výběrem z možností nabízených prodávajícím.

2. Převzetí zboží kupujícím spotřebitelem

Kupující spotřebitel není povinen si zboží při jeho převzetí zkontrolovat (tj. zboží vybalit z původního obalu), ovšem prodávající kupujícímu spotřebiteli kontrolu zboží doporučuje.

Důležité upozornění: Před převzetím zboží prosím zkontrolujte, zda je obal zásilky neporušený, v případě jakékoliv nesrovnalosti zboží nepřebírejte. Úplnost zásilky si zkontrolujte v co nejkratším termínu od převzetí.

3. Převzetí zboží kupujícím podnikatelem

Kupující podnikatel je povinen si zboží při jeho převzetí zkontrolovat, tj. zboží vybalit z původního obalu a zjistit případné zjevné vady zboží.

4. Prodlení kupujícího s převzetím zboží

Pokud kupující odmítne převzít zboží nebo bez odůvodnění zboží nepřevezme, je povinen zaplatit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 50 Kč za každý den prodlení, maximálně však do výše kupní ceny zboží.

Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy

Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.

Podmínky odstoupení:
  • Spotřebitel může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu
  • Odstoupení od smlouvy musí být odesláno nejpozději poslední den 14denní lhůty
  • Kupující musí předat zboží prodávajícímu nejpozději do 14 dnů ode dne provedení odstoupení od smlouvy

Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Pokud spotřebitel využije své právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodu, není oprávněn se zbožím zacházet jinak, než aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

Ze zákona spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy:

  • o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
  • o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty,
  • o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele.

Ochrana osobních údajů

Informace o zákaznících jsou uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a dále v souladu s nařízením (EU) 2016/679 (Nařízení GDPR).

Společnost Strima Czech s.r.o. je registrovaným správcem osobních údajů, je registrována na Úřadu pro ochranu osobních údajů pod číslem 00037836.

Zpětný odběr elektrospotřebičů

Konkrétní výše příplatků a místa pro zpětný odběr použitých elektrozařízení je možné nalézt na webových stránkách organizací, které provozují kolektivní systémy pro oddělený sběr, zpětný odběr, zpracování, využití a odstranění elektrozařízení a elektroodpadu:

Elektrowin a.s. - skupina 1, 2, 6

Ke každé faktuře je připočítán recyklační poplatek PHE ve výši 2,52 Kč bez DPH (pouze u šicích strojů).

Závěrečná ustanovení

Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@sicistroje-shop.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.

Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího, v den uzavření kupní smlouvy. Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.

Účinnost: Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1. ledna 2016.
Aktualizace podmínek proběhla k legislativnímu stavu účinnému ke dni 6. ledna 2023.